Αρχική Σελίδα

Πέμπτη 5 Ιουνίου 2014

Η διαχείριση της γνώσης στην υγεία-Γενικά

Η διαχείριση γνώσης είναι μια εσκεμμένη διαδικασία που περιλαμβάνει τον προσδιορισμό των αναγκών των γνώσεων ενός συγκεκριμένου κοινού και, στη συνέχεια, τη δημιουργία, την επιμέλεια και την ανταλλαγή σχετικών γνώσεων για να βοηθήσουν τα προγράμματα και οργανισμούς να επιτύχουν.

Οργανισμοί δημόσιας υγείας που υιοθετούν στρατηγικές και πρακτικές μπορεί να βελτιώσουν την απόδοση των εργαζομένων της υγειονομικής περίθαλψης και τα προγράμματα και να συμβάλει στην επίτευξη του τελικού στόχου της βελτίωσης των αποτελεσμάτων για την υγεία μεταξύ των κοινοτήτων. Χρησιμοποιώντας την διαχείριση της γνώσης, τα προγράμματα για τη δημόσια υγεία μπορεί να:
-Να προωθήσει τη συνεργασία και τη μάθηση
-Ενημέρωση της πολιτικής και της υπεράσπισης
-Βελτίωση των προγραμμάτων, πρακτική και την έρευνα
-Ενίσχυση των προγραμμάτων κατάρτισης και εκπαίδευσης σε θέματα υγείας
Τα προγράμματα KM υποστηρίζονται από τρεις βασικές συνιστώσες: τους ανθρώπους, τις διαδικασίες και την τεχνολογία. Οι άνθρωποι δημιουργούν, αποθηκεύουν και μοιράζονται τις γνώσεις τους και μπορεί να βοηθήσουν να καλλιεργήσουν ένα περιβάλλον που ενθαρρύνει την ανταλλαγή γνώσεων και τη χρήση των των συστημάτων KM. Αυτές οι επίσημες και ανεπίσημες διαδικασίες πρέπει να ενσωματωθούν στην καθημερινή ροή εργασίας ενός οργανισμού έτσι ώστε να είναι πιο επιτυχημένη.  Η χρήση της τεχνολογίας που είναι κατάλληλη για το πλαίσιο μπορεί να επισπεύσει την αποθήκευση της γνώσης, ανάκτηση και ανταλλαγή.


Η γνώση έχει τη δύναμη να μετατρέψει τα προγράμματα για την υγεία και την ανάπτυξη σε όλο τον κόσμο.Η χρήση της διαχείρισης γνώσης (KM) ως μια συστηματική προσέγγιση της δημόσιας υγείας διασφαλίζει ότι η τελευταία γνώση είναι προσιτή και εφαρμόζεται στην πρακτική της δημόσιας υγείας με τρόπους που ενισχύουν τα συστήματα δημόσιας υγείας και τη βελτίωση των αποτελεσμάτων για την υγεία και την ανάπτυξη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου