Αρχική Σελίδα

Πέμπτη 5 Ιουνίου 2014

Η προοπτική των χρηστών για το πρόγραμμα DITIS-Εικονικές συνεργατικές ομάδες υγειονομικής περίθαλψης στο σπίτι

Το πρόγραμμα DITIS υποστηρίζει την κατ 'οίκον φροντίδα, προσφέροντας ασύρματες υπηρεσίες υγειονομικής περίθαλψης για χρόνιες ασθένειες. Η κυριότερη υπηρεσία του είναι η δυναμική δημιουργία, διαχείριση και συντονισμός των εικονικών ομάδων της υγειονομικής περίθαλψης για τη συνεχή θεραπεία του ασθενούς στο σπίτι, ανεξάρτητα από τη φυσική θέση των μελών της ομάδας(ή του ασθενή). Σε κάθε ασθενή παρέχεται μια ευέλικτη (δυναμική) εικονική ιατρική ομάδα, η οποία απαρτίζεται από νοσηλευτές κατ 'οίκον φροντίδας, γιατρούς και άλλους επαγγελματίες υγείας, υπεύθυνους για καθεμία ξεχωριστή περίπτωση. Αυτή η εικονική ομάδα είναι σε θέση να παρέχει ειδικές, εξατομικευμένες και ιδιωτικές υπηρεσίες στο σπίτι που κατοικεί ο ασθενής, υπό την καθοδήγηση του θεράποντα ειδικού ιατρού, χωρίς την ανάγκη να μετακινείται ο ασθενής από το σπίτι του, και με την καλύτερη αξιοποίηση των σπάνιων και ακριβών ιατρικών επαγγελματιών και των σπάνιων νοσοκομειακών κρεβατιών, ανεξάρτητα από τα γεωγραφικά ή οργανωτικά εμπόδια. Το πρόγραμμα DITIS χρησιμοποιεί μια σειρά από κρατικές τεχνολογίες αιχμής που συνεργάζονται άψογα μαζί, όπως η συνεργασία και η εξατομίκευση μέσω κινητών πρακτόρων, η πρόσβαση σε ιατρικά δεδομένα από οπουδήποτε και οποιαδήποτε στιγμή μέσω μιας ποικιλίας κινητών συσκευών και μια ποικιλία από πρωτόκολλα (δηλαδή WAP, HTML) και η συνεχής συνδεσιμότητα μέσω των νέων τεχνολογιών επικοινωνίας, όπως ADSL, GPRS και σύντομα UMTS. Όλες οι τεχνολογίες που έχουν επιλεγεί χρησιμοποιούνται για την ανεξαρτησία της πλατφόρμας.
Η ομάδα της υγειονομικής περίθαλψης περιλαμβάνει ογκολόγους, θεράποντες ιατρούς της κοινότητας, εξειδικευμένες κατ’οίκον νοσηλεύτριες που επισκέπτονται τακτικά τον ασθενή στο σπίτι και μια σειρά από άλλους επαγγελματίες που καλούνται όταν η ζήτηση το επιβάλλει, και είναι συνήθως φυσιοθεραπευτές, ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί . Οι κατ’οίκον νοσηλεύτες περνούν τον περισσότερο χρόνο με τον ασθενή, και ως εκ τούτου η ανάλυση έχει επικεντρωθεί σε αυτούς και στις αλληλεπιδράσεις τους με την υπόλοιπη ομάδα της υγειονομικής περίθαλψης. Επιπλέον, οι νοσηλευτές είναι αυτοί που διαμορφώνουν τις ομάδες, όπως και όταν αυτό είναι απαραίτητο. Αυτές οι εικονικές ομάδες υγειονομικής περίθαλψης υπόσχονται ευελιξία, ανταπόκριση και νέα επίπεδα συνεργασίας. Ο νοσηλευτής διαδραματίζει έναν κεντρικό ρόλο στη φροντίδα στο περιβάλλον του σπιτιού. Οι νοσηλευτές θα κρίνουν κατά πόσον υπάρχει ανάγκη για έναν γιατρό ή οποιοδήποτε άλλο μέλος της ομάδας να επισκεφθεί τον ασθενή ή εάν υπάρχει ανάγκη για τηλεξετάση στο σημείο της φροντίδας. Σαφώς, το μέγεθος της ομάδας μπορεί να ποικίλει ανάλογα με τη φύση της εξέτασης. Ο νοσηλευτής μπορεί να κάνει μια εικονική συνεδρίαση με άλλους νοσηλευτές για να ελέγξουν τις εξετάσεις ρουτίνας, όπως η διατήρηση των ραντεβού. Σε ένα άλλο παράδειγμα, ο νοσηλευτής μπορεί απλώς να χρειαστεί να καλέσει τον ψυχολόγο για διαβούλευση σχετικά με τη συναισθηματική κατάσταση του ασθενούς. Για πιο σύνθετες καταστάσεις, όπως μια ξαφνική επιδείνωση της υγείας του ασθενούς ο νοσηλευτής μπορεί να αποφασίσει να έχει μια πιο διαδραστική τηλεπίσκεψη με μηνύματα κειμένου, e-mail και τηλεφωνικές συνομιλίες με διάφορες ιατρικούς εμπειρογνώμονε.
Αυτές οι ομάδες πρέπει να είναι σε θέση να αναδιοργανωθούν, να διαλυθούν, ή να επιλέξουν άτομα με ειδικές αρμοδιότητες ανάλογα με τις ανάγκες. Σε αυτές τις εικονικές ομάδες, όπου η έγκαιρες, αποτελεσματικές και ποιοτικές υπηρεσίες υγειονομικής διαχείρισης των ασθενών είναι τα αναμενόμενα αποτελέσματα, τα υψηλά επίπεδα
διαδραστικότητας χρειάζεται συχνά να αναπτυχθούν γρήγορα και να διαρκέσουν καθ 'όλη τη

σύντομη διάρκεια της εργασίας του κύκλου ζωής της εργασίας. Δεδομένου ότι αυτές οι ομάδες ιδρύονται συχνά στο σημείο της φροντίδας, φαίνεται να έχουν ένα ρευστό χαρακτήρα, ως αποτέλεσμα της συνεχούς εμφάνισης των απρόβλεπτων ενδεχομένων που απαιτούν ρεαλιστικές απαντήσεις. Ακόμα κι αν η διαδραστικότητα παρουσιάζεται συχνά ως ένα βασικό χαρακτηριστικό ενός συστήματος επικοινωνίας μέσω υπολογιστή, η έμφαση δίνεται στην αλληλεπίδραση ανθρώπου με τον υπολογιστή και όχι ανθρώπου με άνθρωπο με τη μεσολάβηση ενός υπολογιστή. Το τελευταίο είναι ιδιαίτερα σημαντικό, δεδομένου ότι εικονικές ομάδες είναι αποτελεσματικές όχι μόνο λόγω των τεχνολογικών εξελίξεων, αλλά επειδή τα άτομα μπορούν να αλληλεπιδρούν μεταξύ τους και ως εκ τούτου εποικοδομητικά να συμμετάσχουν στην ανταλλαγή γνώσεων και στη δημιουργία ολοένα αναδυόμενων εικονικών περιβάλλοντων εργασίας. Κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών, υπάρχει ένας αυξανόμενος όγκος της βιβλιογραφίας σχετικά με την εικονική οργάνωση και τις εικονικές ομάδες. Αυτό το σώμα της έρευνας συμφωνεί γενικά ότι εικονικές ομάδες αποτελούνται από μια συλλογή από γεωγραφικά διασκορπισμένα άτομα που εργάζονται σε ένα κοινό σχέδιο ή σε συνηθισμένες εργασίες και επικοινωνούν ηλεκτρονικά. Διάφορα σενάρια εντοπίστηκαν και αναλύθηκαν προκειμένου να εφαρμοστεί το σύστημα συνεργασίας. Η UML ( Unified Modeling Language) έχει χρησιμοποιηθεί για τον προσδιορισμό ρόλων, την ανάλυση και επισημοποίηση των σεναρίων συνεργασίας και των καθηκόντων μεταξύ των μελών των εικονικών ομάδων υγειονομικής περίθαλψης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου