Η εικονική ομάδα υγείας-Ένα παράδειγμα προσφερόμενης εικονικής
εκπαίδευσης
Η χρησιμότητα των επαγγελματικών ομάδων στον
τομέα της υγείας είναι γνωστή. Οι ομάδες συμβάλλουν στην ανάπτυξη πρωτοκόλλων
και στην τυποποίηση των διαδικασιών. Η χρήση των ομάδων έχει επίσης μειώσει τις
επιπλοκές, τις λοιμώξεις, τη διάρκεια της παραμονής στο νοσοκομείο και το
κόστος. Αν και η αξία των ομάδων υγειονομικής περίθαλψης είναι
αναγνωρισμένη στη βιβλιογραφία, δεν
είμαστε ενήμεροι για κάθε ιστοσελίδα που πρωταγωνιστεί στην ομαδική προσέγγιση
της περίθαλψης. Επιπλέον, αν και ιστοσελίδες συνδέουν τους χρήστες στους
διαδικτυακούς τόπους, οι οποίοι διατηρούνται από άλλα θεσμικά όργανα, για
περισσότερες πληροφορίες, οι συνδέσεις αυτές συνήθως εισάγουν βοηθητικές
πληροφορίες παρά τις πληροφορίες που είναι αναπόσπαστο κομμάτι του θέματος που
διδάσκεται. Αναγνωρίζοντας αυτές τις δυσκολίες, έχει κατασκευαστεί στο
διαδίκτυο η Εικονική Ομάδα Υγείας. Αυτή η διαδραστική ιστοσελίδα παρουσιάζει
περιπτώσεις υγειονομικής περίθαλψης γραμμένες από την οπτική της ομάδας και ο
μαθητής έχει τη δυνατότητα να μεταβεί σε άλλες ιστοσελίδες που διατηρούνται από
άλλους οργανισμούς για να βρει απαντήσεις στις διάφορες ερωτήσεις του. Ο μαθητής
χρησιμοποιεί τις πληροφορίες από άλλες ιστοσελίδες για να απαντήσει στα ερωτήματα που υποβάλλονται σε
επεξεργασία από τον υπολογιστή για την ανάλυση και την ανατροφοδότηση του
μαθητή και του εκπαιδευτή. Για παράδειγμα στη περίπτωση για τον καρκίνο του
μαστού ένα ενήλικο θηλυκό παρουσιάζεται με έναν όγκο στο στήθος, ο οποίος
αρχικά έχει λανθασμένα διαγνωστεί ως καλοήθης. Ο μαθητής ερωτάται βασικά
στοιχεία και αναφέρεται στη Αμερικανική Αντικαρκινική Εταιρεία ως πηγή για τις
απαντήσεις.
Η κατανεμημένη εικονική εκπαίδευση επιτρέπει
στους συγγραφείς να κεφαλαιοποιήσουν τις έγκυρες πηγές και να τις ενσωματώσουν
στα παραγόμενα τοπικά εκπαιδευτικά προγράμματα. Στην διανεμημένη εικονική
εκπαίδευση, οι έγκυρες πηγές μπορούν να παρέχουν ολόκληρες διαδρομές ή όπως
στην προκειμένη εφαρμογή, αναπόσπαστο υλικό για το σχέδιο του μαθήματος. Οι
τοπικοί συγγραφείς θα πρέπει να επαληθεύουν τη γνησιότητα της συνδεδεμένης
πηγής, ή θα πρέπει να προσφέρουν εναλλακτικές συνδέσεις, όταν οι ειδικοί
διαφωνούν. Υπάρχουν, επίσης, θέματα σχεδιασμού και συντήρησης των εξωτερικών
συνδέσμων. Η κατανεμημένη εικονική εκπαίδευση μπορεί να ενσωματώσει διάφορες
υπηρεσίες πληροφοριών στο διαδίκτυο, όπως το WWW και υπηρεσίες επικοινωνίας, όπως
το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο(mailing lists, newsgroups) για να επιτύχει τους
εκπαιδευτικούς της στόχους. Επιπλέον, μπορεί να ενσωματώσει πρότυπα
αποτελεσματικής online επικοινωνίας και συνεργατικής εκπαίδευσης.
Για παράδειγμα, οι μαθητές μπορούν να μετατρέψουν τις εργασίες τους σε έναν
εξυπηρετητή πρωτοκόλλων μεταφοράς αρχείων(FTP server) και τα φόρουμ συζήτησης μπορούν να
χρησιμεύσουν ως «συζητήσεις στην τάξη». Η κατανεμημένη εικονική εκπαίδευση θα
πρέπει να περιλαμβάνει εκπαιδευτικούς παράγοντες σχεδιασμού της γνώσης των
εκπαιδευομένων, ενσωματώνοντας επιστημονικές αρχές για την ενεργό μάθηση και
την συνεχόμενη αξιολόγηση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου